A Clarity Consulting a Forrester Research hivatalos képviselője Forrester

Kávészünet interjú a ClarUP csapattal

Mai Kávészünet interjúnkban a Clarity ClarUP csapatával beszélgettünk arról, hogy mit jelent a ClarUP, és hogyan járul hozzá az innovációs szemlélet fejlesztéséhez és az új ötletek megvalósításához a Claritynél.

Clarity: Mi az a ClarUP, és kik alkotják a ClarUp csapatot?

ClarUP csapat: A ClarUp megnevezés a Clarity Meetup rövidítése, és a Clarity innovációs fórumát értjük alatta, amely lehetőséget biztosít a kollégáknak az ötleteik megosztására. A ClarUP fórumot egy néhány fős lelkes csapat készíti elő, akik gondoskodnak arról, hogy érdekes, izgalmas témák, problémák kerüljenek napirendre. A ClarUPon való részvételt minden kollégánknak ajánljuk, hiszen nemcsak meghallgathatják mások ötleteit, hanem be is kapcsolódhatnak egy közös alkotói folyamatba, amely során sok esetben meglepő fordulatokat vesz egy-egy ötlet.

Clarity: Milyen témákkal foglalkozik egy-egy ilyen ClarUp?

ClarUP csapat: A fórumon bármilyen új ötletet, innovációs tervet megoszthatnak a kollégák egymással, alkalmas ez az ötletek egyfajta előzetes validációjára, akár közös továbbgondolására is, illetve nem utolsó sorban egy-egy jó ötlet köré akár egy kisebb csapat is szerveződhet, akik eléggé elszántak, és hisznek annyira az ötletben, hogy tovább vigyék valamilyen, már valódi piaci validációt lehetővé tevő pilot megoldás irányába. Az ötletek jellemzően prezentáció formájában kerülnek bemutatásra, annak felépítését teljesen az előadóra bízzuk, de bátorítjuk a rövid, pitch jellegű prezentációkat is, hogy ezeket a technikákat „biztonságos” környezetben próbálhassák ki a kollégák.
Amennyiben nem születik új ötlet két fórum között, akkor érdekes, izgalmas szakmai előadások kerülnek napirendre, az új területek kapcsán közösen ötletelünk, hogy azokat hogyan lehetne beépíteni a Clarity működésébe, szolgáltatási területeibe.

Clarity: Mióta létezik ez a fórum, és milyen gyakran tartotok ClarUp-okat?

ClarUP csapat: Az első ilyen fórumot 2015-ben szerveztük, és törekszünk arra, hogy körülbelül 2 havonta legyenek ilyen alkalmak. 2015 óta szerencsére számos itt elhangzott ötlet meg is valósult.

Clarity: Milyen típusú ötletek voltak idáig?

ClarUP csapat: Mivel a fórumra behozható ötleteket nem szorítjuk keretek közé, így nagyon sokféle téma került terítékre az elmúlt években. Például közösségi csomagszállítással, az adatmigráció újszerű megközelítésével, felhasználói felületek optimalizálásával, valamint adatbázis elemzéssel kapcsolatos megoldásokkal kapcsolatban, illetve a legutóbbi alkalommal a közúti balesetek elkerülésének érdekében egyik kollégánk egy intelligens fekvőrendőr koncepcióval és annak műszaki ismertetőjével lepett meg bennünket.

Clarity: Ezek közül az ötletek közül az évek folyamán hány valósult meg?

ClarUP csapat: A ClarUP keretében prezentált ötletek közül eddig 5 olyan téma volt, amelyekből végül piackész termék lett. Az ötletek erősségét mutatja, hogy ezek között voltak olyanok is, amelyek kutatás-fejlesztési feladataihoz európai uniós fejlesztési forrásokat is sikerült elnyernünk.

Clarity: A napi munka és az ügyfélprojektekkel kapcsolatos projektfeladatok mellett mi motiválja a kollégákat a ClarUP részvételre?

ClarUP csapat: Természetes, hogy munka mindig van, és tanácsadó cég esetében mindig az ügyfél és annak projektje az első. Ugyanakkor azt is fontosnak tartjuk, hogy a kollégáknak legyen tere ötleteik megvalósítására, illetve arra is, hogy szakmai fókuszuktól esetleg kicsit távolabb eső problémákról, ötletekről közösen gondolkodhassanak, inspirációt meríthessenek egymás ötleteiből, vagy akár csak kizökkenjenek a megszokott mindennapi feladatokból. Erre pedig tökéletes lehetőséget biztosít a ClarUP fórum, hiszen itt nincs rossz ötlet, sem rossz hozzászólás. Óriási intellektuális és csapatépítő ereje van annak, amikor kiváló képességű, de különböző területekre specializálódott, gyakran életkorban, gondolkodásban és szemléletmódban is különböző kollégáink egy csoportban, egy közös cél érdekében kezdenek egy ötletet körbejárni, különböző nézőpontokból megvilágítani és továbbfejleszteni.

Clarity: Milyen módszereket használtok az ötletek minél hatékonyabb kiaknázásához?

ClarUP csapat: Egy-egy előadás kapcsán jellemzően beindul a hallgatóság fantáziája, és rengeteg kérdés, új ötlet merül fel. Az előadás céljától, az ötlet érettségétől függően előfordul, hogy valamilyen hívó kérdés mentén próbáljuk fókuszálni, mederben tartani ezeket a gondolatokat, de arra is van példa, hogy kifejezetten arra törekszünk, hogy minél többféle új kérdést, új ötletet generáljunk a csoportos gondolkodás során. Ezek az alkalmak arra is kiválóak, hogy különböző csoportos alkotó technikákat próbáljunk ki és tanuljunk meg, amelyeket később akár ügyfél projektjeink során is tudunk kamatoztatni.

Clarity: Köszönjük szépen! További sok sikert kívánunk a csapatnak!

Clarity_kaveszunet_1218Webre

Ajánló
  • Clarity kommunikacio_20191209_Forrester dij_thumb_Forrester
    Az éve elemző cége lett a Forrester 2019-12-09 bővebben
© 2001- 2020 Clarity Consulting Kft.,
Minden jog fenntartva