Blog
A Clarity első adatvizualizációs versenye
A napokban lezajlott az első adatvizualizációs verseny a cégen belül, aminek a központi témája a Google keresőjébe beírt kulcsszavak (Google Search Trends) elemzése volt. Ez elég nagy teret biztosított a versenyzőinknek, hogy kiélhessék a kreativitásukat. A verseny szabályok alapján a résztvevő kollégák feladata egy minőségi vizualizációval és logikus történetmeséléssel rendelkező felület/dashboard elkészítése volt.
Nem meglepő, hogy a pályamunkák főleg a koronavírus hatását próbálták megfogni különböző szempontok alapján. Volt, aki a szabadidős elfoglaltságok változásáról mutatott be egy rövid elemzést, de akadt olyan versenyző is, aki az emberek mobilitási szokásainak változását próbálta tetten érni az adatokkal. A palettáról persze a koronavírus alatti tőzsdei mozgások miatt a magyarországi értékpapírok iránti kereslet változására vonatkozó hipotézisek elemzése sem maradhatott ki. A felsoroltakon kívül voltak olyan résztvevők is, akik a Big4 cégek vagy az Elon Muskkal kapcsolatos hírek közkedveltségét mérték fel az elmúlt évek keresései alapján.
A nyertes Darányi Misi kollégánk lett a mobilitási elemzéssel, gratulációnkat fogadd sok szeretettel! Egyúttal köszönjük mindenkinek a részvételt.