Blog
Bemutatjuk az e-Papírt
2017. július 1-től pilot üzemmódban elérhető az e-Papír szolgáltatás (hivatalos nevén általános célú kéreleműrlap).
A szolgáltatáshoz csatlakozott szervezetek irányába az azonosított ügyfelek hiteles elektronikus úton nyújthatják be beadványukat. Jogszabály alapján olyan témákban nyújtható be e-papír, amelyekhez közvetlen gép feldolgozásra alkalmas strukturált elektronikus űrlap nem tartozik.
A Clarity az Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács felkérésére és megbízásából részt vett a szolgáltatás kialakításában. A Clarity által kifejlesztett ErgonomX értékelési szempontrendszer és módszertan felhasználásával, megrendelőnkkel és a szolgáltatás fejlesztőivel együttműködve fogalmaztuk meg a szolgáltatás tervezése során azokat a követelményeket és szempontokat, amelyek az
- alapfunkcionalitás,
- felhasználói felület,
- alkalmazás működése,
- felhasználói élmény,
- hibakezelés, korrekció
tekintetében a szolgáltatás céljai, felhasználói stb. szempontjából kiemelten fontosak.
A tervezés során a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy az e-Papír rendszer felhasználói várhatóan a teljes magyarországi népesség köréből kikerülhetnek, ezért a felhasználói felület összeállítása során törekednünk kellett egyfajta egyensúlyra, amely figyelembe veszi a felhasználói kör teljes demográfiai spektrumát és informatikai ismereteinek heterogenitását. Ennek megfelelően a tervezés alapelvei az alábbiak voltak:
- egyszerűség,
- tájékoztatás,
- adatbeviteli hibák megelőzése.
Az e-Papír szolgáltatás itt vehető igénybe.
Az ErgonomX módszertanról pedig itt tájékozódhat.