Blog

Bemutatjuk az e-Papírt

HÍREK | 2017 August 16, Wednesday

2017. július 1-től pilot üzemmódban elérhető az e-Papír szolgáltatás (hivatalos nevén általános célú kéreleműrlap).

A szolgáltatáshoz csatlakozott szervezetek irányába az azonosított ügyfelek hiteles elektronikus úton nyújthatják be beadványukat. Jogszabály alapján olyan témákban nyújtható be e-papír, amelyekhez közvetlen gép feldolgozásra alkalmas strukturált elektronikus űrlap nem tartozik.

A Clarity az Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács felkérésére és megbízásából részt vett a szolgáltatás kialakításában. A Clarity által kifejlesztett ErgonomX értékelési szempontrendszer és módszertan felhasználásával, megrendelőnkkel és a szolgáltatás fejlesztőivel együttműködve fogalmaztuk meg a szolgáltatás tervezése során azokat a követelményeket és szempontokat, amelyek az

  • alapfunkcionalitás,
  • felhasználói felület,
  • alkalmazás működése,
  • felhasználói élmény,
  • hibakezelés, korrekció

tekintetében a szolgáltatás céljai, felhasználói stb. szempontjából kiemelten fontosak.

A tervezés során a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy az e-Papír rendszer felhasználói várhatóan a teljes magyarországi népesség köréből kikerülhetnek, ezért a felhasználói felület összeállítása során törekednünk kellett egyfajta egyensúlyra, amely figyelembe veszi a felhasználói kör teljes demográfiai spektrumát és informatikai ismereteinek heterogenitását. Ennek megfelelően a tervezés alapelvei az alábbiak voltak:

  • egyszerűség,
  • tájékoztatás,
  • adatbeviteli hibák megelőzése.

Az e-Papír szolgáltatás itt vehető igénybe.

Az ErgonomX módszertanról pedig itt tájékozódhat.

Clarity_fb poszt_20170816_e-Papir