Tanulmány
Az adatok új dimenziója és a felhasználói élmény találkozása
Az elmúlt években általánosan megfigyelhető jelenség, hogy egyre nagyobb hangsúly helyeződik az adatok és az információ logikus és minőségi megosztására. A különböző digitális felületek, weblapok a felhasználói élmény (többek között az informativitás, egyszerű kezelhetőség, könnyű használhatóság) növelésére és a felhasználói felület vizuális megjelenítésének javítására törekszenek. A Forrester egy kutatása szerint a digitális felületek terén egyre kritikusabbá válik az élményközpontúságra való törekvés, azaz a felhasználót és az egyszerű kezelhetőséget középpontba állító megközelítés elterjedése (Forrester, 2021). A felhasználók 88%-a egy rossz felhasználói élményt követően, ha teheti nem tér vissza az oldalra, helyette más weboldalakat választ. A megjelenésre is egyre nagyobb hangsúly helyeződik, a felhasználók 75%-a egy weboldal megbízhatóságát elsőre annak megjelenése alapján ítéli meg (Erdem, 2021).
Ezt a trendet figyelembe véve vált egyik megbízónk számára is szükségessé a statisztikai publikációk felületének megújítása, amely megújulást segítette végig a Clarity a projekt elejétől kezdve napjainkig.
Olvasd tovább cikkünket: Az adatok új dimenziója és a felhasználói élmény találkozása