Blog
Kávészünet interjú a CSR csapattal
Clarity A társadalmi felelősségvállalás (CSR) a modern vállalatok számára nemcsak egy trend, hanem egy tudatos elköteleződés a fenntartható és felelős működés mellett. A cég CSR csapata azon dolgozik, hogy pozitív hatást gyakoroljon a közösségekre és a környezetre, miközben értéket teremtsen mind az ügyfelek, mind a munkavállalók számára. Ezen kávészünet interjú keretében lehetőségünk nyílik bepillantást nyerni a CSR csapat mindennapjaiba, megismerni projektjeiket, kihívásaikat, és azt, hogy hogyan látják a jövőbeli célokat.
Clarity Mikor alakult meg a Clarity CSR csapata és hány fővel indult?
CSR
2011-ben volt az első szervezett akció, amelyben a munkavállalók jelentős része vett részt. Ezt megelőzően az egyéni CSR tevékenység volt jellemző. Az alakuláskor 2-3 lelkes munkatárs szervezte a CSR tevékenységet, jelenleg pedig 6 főből áll a csapat.
Clarity Hogyan definiáljátok a CSR szerepét a cégen belül? Mi a CSR csapat legfőbb célja?
CSR
Alapvető célunk, hogy a munkavállalók számára biztosítsuk a szervezett keretek közötti CSR tevékenységet, összepárosítsuk a lehetőségeket és a támogatásokat. A CSR csapat legfőbb célja olyan CSR események, akciók és folyamatos tevékenységek, lehetőségek biztosítása, amelybe bármely kolléga bekapcsolódhat és hozzáadhat a rászoruló csoportok támogatásához (pl. célzott adománygyűjtések szervezése, cipősdoboz kampány, véradás támogatása), a fenntarthatóság biztosításához (pl. Zöld iroda) vagy éppen az egészség megőrzéséhez (pl. Clarity Sportkör, Bubi bérlet).
Clarity Milyen fő projektekre és kezdeményezésekre vagytok különösen büszkék? Mesélnétek ezekről bővebben?
CSR
Természetesen bármely rászoruló szervezet vagy jó cél anyagi támogatását hasznosnak tartjuk, de számunkra mégis azon CSR programok állnak közelebb a szívünkhöz, amelyek során a munkavállalókat egy csapatként sikerült mozgósítani és együtt voltunk képesek egy, a társadalom és azon belül egy kiválasztott terület számára hasznos tevékenységet végezni.
A teljesség igénye nélkül ezek a következők voltak:
▪︎ Szendehelyi iskolaudvar fejlesztése
▪︎ Zuglói családsegítő otthon játszóterének felújítása
▪︎ Faültetés a Káposztásmegyeri Szűcs Sándor Általános iskola udvarán
▪︎ Csoportos futóversenyen való részvétel
▪︎ Szemétgyűjtés a Pilisi Parkerdő TeSzedd akció keretében
Továbbá, néhány éve fogalmazódott meg bennünk, hogy szeretnénk egy olyan szervezettel hosszabb távon is kapcsolatban lenni, akik értékrendjét, célkitűzéseit, működését jobban megismerve hatékonyabban és célzottabban tudunk segíteni. A KórházSuli Alapítványra esett a választásunk, akik elsődlegesen az iskolából kimaradó, tartós gyógykezelés alatt álló gyerekek otthoni oktatását és az iskolai környezetbe való biztonságos visszatérését segítik. A múltban már több alkalommal lehetőségünk volt segíteni ezt a szervezetet elsősorban szakértői tudásunkkal és tárgyi eszközökkel, célunk, hogy a jövőben is megtaláljuk azokat a kapcsolódási pontokat, amelyekkel némiképp hozzájárulhatunk a szervezet nemes céljainak eléréséhez.
Clarity Mi volt eddig a legnagyobb kihívásotok a társadalmi felelősségvállalás területén, és hogyan oldottátok meg?
CSR
A legnagyobb kihívás az, hogy az összegyűjtött adományok és szervezett segítségnyújtások egyszerre legyenek változatosak és több szervezetet, célcsoportot segítő támogatások, de ugyanakkor érezhető legyen a hatása. Cégméretünkből adódóan természetesen van egy korlát, amelyet el tudunk érni az adományozásban, ugyanakkor az ötletek és a felénk érkező igények száma végtelen.
Clarity Hogyan választjátok ki azokat a területeket, amelyeken szeretnétek segíteni, vagy amelyekre fókuszáltok?
CSR
Számos olyan megkeresés érkezik a céghez, amelyek támogatásra való felkérést tartalmaznak. Sajnos erőforrásaink nem elegendők, hogy minden ilyen kérésre céges szintű CSR akciót szervezzünk, ezért évente készítünk egy tervet, hogy az adott évben a CSR egyes területén milyen célzott tevékenységeket fogunk végrehajtani. A célok egyeztetésre kerülnek a cég vezetésével és ezt követően történik a végrehajtás. Törekszünk arra, hogy a CSR csapat által fontosnak tartott területeken jelen legyünk és valamilyen akciót vagy folyamatos tevékenységet szervezzük:
- Környezet megőrzése: Azon tevékenységek, amelyek a környezetszennyezés csökkentését, illetve a környezet megőrzését szolgálják.
- Filantróp hozzájárulások: A vállalat és dolgozói által támogatásra kiválasztott társadalmi ügy előremozdítása, a vállalat által szervezett és támogatott közös gyűjtésen keresztül.
- Vállalati CSR sokszínűség: Olyan vállalati irányelvek, kezdeményezések, amelyek által a dolgozók munkavállalásuk során társadalmilag felelősen járnak el.
- Aktív adományozás: Olyan vállalati kezdeményezések, amelyek során a munkavállalók a cég szervezésében végeznek önkéntes tevékenységeket.
A sokszínűség megtartása mellett törekszünk hosszú távú kapcsolat kialakítására is annak érdekében, hogy bizonyos tevékenységek hagyománnyá váljanak a cégen belül.
Clarity Milyen szerepe van a fenntarthatóságnak a CSR stratégiátokban? Milyen konkrét intézkedéseket tesztek a környezetvédelem érdekében?
CSR
A CSR tevékenységünk szerves és állandó része a Zöld iroda működtetése. Budapesti és szegedi irodánkban is igyekszünk betartani azokat az alapvető szabályokat (pl. szelektív hulladékgyűjtés, papír és műanyag minimalizálására való törekvés), amelyek az irodáink ökológiai lábnyomának csökkentéséhez járulnak hozzá.
Szintén fontosnak tartjuk a közösségi és a gépjármű-mentes közlekedés támogatását. Azon túl, hogy a Cafeteria rendszerünkben elszámolható a közösségi autóhasználat a munkavállalók számára MOL BUBI bérlet és a kerékpáros közlekedéssel érkezők számára tisztálkodási lehetőség is rendelkezésre áll.
Clarity Van-e lehetősége a cég munkavállalóinak bekapcsolódni a CSR tevékenységekbe? Hogyan támogatjátok őket ebben?
CSR
CSR tevékenységeink szinte bárki számára elérhetők. A programok szervezésénél elsődleges szempont, hogy minden munkavállaló részt vehessen benne. Természetesen az anyagi támogatásnál ezt egyszerűbb biztosítani, de a szervezett önkéntes tevékenységek során figyelembe vesszük munkatársaink leterheltségét, valamint pihenésükhöz szükséges szabadidő szükségletüket és úgy alakítjuk a programokat, hogy azon a lehetőségekhez mérten a legtöbben részt tudjanak venni.
Clarity Mit gondoltok, hogyan változott a CSR szerepe az üzleti világban az elmúlt években? Milyen jövőbeli trendeket láttok?
CSR
Az elmúlt időszakban úgy érzékeljük, hogy a munkavállalók számára pozitív értékként jelenik meg, ha egy munkáltatónál van CSR tevékenység. Ezt felismerve az üzleti életben is egyre inkább elterjedt a cégek ilyen irányú tevékenysége és ezen tevékenységek ismertségének növelése.
Mindemellett kiemelt jelentőséget kapott a fenntarthatóság kérdése, amely nemcsak a CSR tevékenységekben, hanem maguknak a cégeknek a működésében is egyre inkább megjelenik.
Clarity Mit tanácsolnátok más cégeknek, amelyek most kezdenének CSR programot indítani? Mik a legfontosabb lépések?
CSR A legfontosabb, hogy definiáljanak maguknak (kezdetben 1-2) olyan célt, célokat, amelyek a cég értékrendjének megfelelők, a csapat és a kollégák közreműködésével reálisan megvalósíthatók, és találják meg az évek során azokat a jól bevált, népszerű CSR tevékenységeket, amelyekkel a legtöbbet tudják kihozni a cég adottságaiból. Érdemes kezdetben a CSR eseményeket összekötni HR eseményekkel is, ahol azon kívül, hogy valamilyen nemes érdek miatt gyűltek össze a kollégák még a csapatépítésre, egymás megismerésére is van lehetőség. Ne próbáljanak egyszerre túl sokat vállalni, kezdjenek kisebb, de jól átgondolt projektekkel, amelyek valóban érezhető különbséget hoznak. Szintén nagyon sokat tud jelenteni a vezetőség támogató és példamutató hozzáállása is.
Clarity Mik a következő nagyobb CSR célkitűzések és tervek? Milyen irányba szeretnétek továbblépni?
CSR A korábbi években népszerű akcióinkat szeretnénk a továbbiakban is sikerrel megszervezni, vannak olyan már-már hagyományként megrendezett CSR gyűjtések és események, amelyek a legtöbb kollégát megmozgatják és adományozásra ösztönzik. Ilyen például a #nemluxustaska kampányhoz való csatlakozás, melynek során a rászoruló nőket segítjük, illetve az évvégi cipősdoboz akció, amellyel évente átlagosan 70-80 rászoruló gyermek számára állítunk össze tartalmas dobozokat és szállítjuk el őket a kiválasztott karácsonyi cipősdoboz lerakóhelyekre. A hagyományok követésén túl nyitottak vagyunk az újdonságokra is, 2025-re már gondolkodunk egy olyan adománygyűjtő céges eseményben, amelyre még nem volt példa a Clarity-ben, így izgatottan várjuk, mekkora érdeklődés lesz a munkatársaink körében és mekkora hatása lesz a CSR adományainkra. Bízunk benne, hogy a jövő évi posztokban pozitívan tudunk majd beszámolni erről. 😊
Clarity Köszönjük a beszélgetést! 😊